ÎnregistrĂri
Înregistrări
de studio
Înregistrarea și reproducerea sunetului reprezintă inscripția electrică, mecanică, electronică sau digitală și recrearea undelor sonore, cum ar fi vocea vorbită, cântatul, muzica instrumentală sau efectele sonore. Cele două clase principale de tehnologie de înregistrare a sunetului sunt înregistrarea analogică și înregistrarea digitală.
Tehnica de înregistrare pe care o folosim noi este digitală.
Putem să realizăm înregistrări diverse, în studio, sau în altă locație, in funcție de nevoi.
Aparatura pe care o avem ne permite să înregistrăm 32 de instrumente și voci deodată, la un sample rate de 96kHz/24 bits.
- 32 multitracks digital recording
- 44.1/48/88.2/96 kHz sample rate recording
- studio or live recordings
Editare
Editare multitracks
Etapa de editare este procesul de manipulare a informației audio obținute în urma înregistrărilor, pentru eliminarea zgomotelor nedorite, a înlocuirii unor părți cu altele, a copierii unei porțiuni sau mutarea în altă parte, a sincronizării instrumentelor și a vocilor, a corectării metricii și alte operațiuni de acest fel.
Aceasta etapă are și rol creativ. Prin duplicarea și manipularea unor track-uri se pot obține anumite efecte, care nu pot fi realizate în alt fel.
- curațare
- copiere și înlocuire
- sincronizare
mix
Mixing
Etapa care urmează după editare este procesarea sunetului si mixajul audio.
Mixajul audio este procesul prin care mai multe sunete sunt combinate într-unul sau mai multe track-uri stereo. În acest proces, nivelul volumului unei surse, conținutul frecvenței, dinamica și poziția panoramică sunt manipulate sau îmbunătățite. Acest tratament practic, estetic sau creativ se face pentru a produce o versiune finită care este atrăgătoare pentru ascultători.
Fiecare instrument are caracteristica lui tonală și spectrul de frecvență trebuie ajustat pentru a diminua sau amplifica anumite frecvențe.
Amplitudinea fiecărui instrument este controlată cu ajutorul compresoarelor de sunet. Compresoarele au rolul de a ontrola dinamica instrumentelor, pentru ca în final, ceea ce se obține (mixdown-ul) să fie unul omogen si clar.
Panoramarea este folosita in mod special pentru instrumentele mono, pentru o impartire balansata stanga/centru/dreapta pe tot spectrul stereofonic,
- EQ & Compressor
- Analog simulator
- Reverb & Delay
mastering
Digital Mastering
Studioul nostru oferă servicii de Mastering Digital.
Mastering-ul Digital este procesul de creștere a nivelului audio perceput și a clarității unui mix, prin tehnici de procesare digitală. Un master digital pregătește o melodie, un EP sau un album pentru lansare.
Procesul de mastering digital se realizeaza cu ajutorul unui DAW (Digital Audio Workstation) în care se importa track-ul stereo. Uneori se pot importa mai multe trak-uri stereo (STEMS): buss-ul de tobe, buss-ul de chitari, buss-ul de voci, buss-ul de efecte, etc. În acest caz se pot face ajustări suplimentare pentru fiecare buss în parte.
În mod ideal, fișierele audio vor avea sample rate de 96kHz si o adâncime de 24 până la 32 de bits floating. Aceste caracteristici asigură o redare cât mai precisă și dinamică a materialului audio.
În această etapă, procesarea se face mult mai fin decât în procesul de mixaj. Procesoarele folosite sunt destinate acestui scop și lucrează mult mai fin.
Despre mastering se spune că este arta compromisului, deoarece materialul audio trebuie sa sune bine pe orice echipament folosit de publicul larg,
- Subtractive mid/side digital EQ
- Tape saturator emulation
- Compressor
- Analog simulator EQ for boosting
- Stereo imaging
- Limiting
- Dithering